Preview

Аграрная наука

Расширенный поиск

Экономическая оценка влияния агробренда на стоимость компании

Аннотация

Проблема адекватной оценки и эффективного управления нематериальными активами приобретает особую актуальность в условиях перехода к экономике знаний. Вместе с тем, как показывают исследования, в структуре активов большинства сельхозпроизводителей по-прежнему доминируют материальные элементы: земля, техника, здания и сооружения [5, 8]. Нематериальные же компоненты, такие как бренды, патенты, человеческий и организационный капитал, остаются недооцененными и недоиспользованными.

Об авторе

статья Редакционная

Россия


Список литературы

1. Aaker D.A. Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, Free Press, New York, NY. 1991 [электронный ресурс]. — URL: https://www.academia.edu/39495093/Managing_Brand_Equity_Capitalizing_on_the_Value_of_a_Brand_Name Bharadwaj A.S., Bharadwaj S.G., Konsynski B.R. Information technology effects on firm performance as measured by Tobin’s q. Management Science. 1999; 45: 7: 1008–1024 [электронный ресурс]. — URL: https://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mnsc.45.7.1008

2. Belo F., Lin X., Vitorino M.A. Brand capital and firm value. Review of Economic Dynamics. 2014; 17: 1: 150–169 [электронный ресурс]. — URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1094202513000398

3. Fernandez P. Valuation of brands and intellectual capital, IESE Business School, Madrid. 2001 [электронный ресурс]. — URL: https://media.iese.edu/research/pdfs/DI-0456-E.pdf

4. Goldin C., Katz L.F. The origins of technology-skill complementarity. Quarterly Journal of Economics. 1998; 113: 3: 693–732 [электронный ресурс]. — URL: https://academic.oup.com/qje/articleabstract/113/3/693/1916741

5. Hirschey M. Intangible capital aspects of advertising and R&D expenditures. Journal of Industrial Economics. 1982; 30: 4: 375–390 [электронный ресурс].— URL: https://www.jstor.org/stable/2097924

6. Krasnikov A., Mishra S., Orozco D. Evaluating the financial impact of branding using trademarks: a framework and empirical evidence. Journal of Marketing. 2009; 73: 6: 154–166 [электронный ресурс]. — URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1509/jmkg.73.6.154

7. Lev B. Intangibles: Management, Measurement, and Reporting, Brookings Institution Press, Washington, DC. 2001 [электронный ресурс]. — URL: https://www.jstor.org/stable/10.7864/j.ctvcb59n3

8. Madden T.J., Fehle F., Fournier S. Brands matter: an empirical demonstration of the creation of shareholder value through branding. Journal of the Academy of Marketing Science. 2006; 34: 2: 224–235 [электронный ресурс]. — URL: https://link.springer.com/article/10.1177/0092070305283356

9. Simon C.J., Sullivan M.W. The measurement and determinants of brand equity: a financial approach. Marketing Science. 1993; 12: 1: 28–52 [электронный ресурс]. — URL: https://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mksc.12.1.28

10. Srinivasan S., Hanssens D.M. Marketing and firm value: metrics, methods, findings, and future directions. Journal of Marketing Research. 2009; 46: 3: 293–312 [электронный ресурс]. — URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1509/jmkr.46.3.293

11. Srinivasan V., Park C.S., Chang D.R. An approach to the measurement, analysis, and prediction of brand equity and its sources. Management Science. 2005; 51: 9: 1433–1448 [электронный ресурс]. — URL: https://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/mnsc.1050.0405

12. Torres A., Tribó J.A. Customer satisfaction and brand equity. Journal of Business Research. 2011; 64: 10: 1089–1096 [электронный ресурс]. — URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296310002304

13. Wang D.H.M., Yu T.H.K., Chiang C.H. Exploring the value relevance of corporate reputation: a fuzzy-set qualitative comparative analysis. Journal of Business Research. 2016; 69: 4: 1329–1332 [электронный ресурс]. — URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0148296315005056

14. Zhang Y. The impact of brand image on consumer behavior: a literature review. Open Journal of Business and Management. 2015; 3: 1: 58–62 [электронный ресурс]. — URL: https://www.scirp.org/html/2-1570080_53596.htm


Рецензия

Для цитирования:


Экономическая оценка влияния агробренда на стоимость компании. Аграрная наука. 2024;1(8):28-29.

For citation:


Economic assessment of the impact of an agrobrand on the value of a company. Agrarian science. 2024;1(8):28-29. (In Russ.)

Просмотров: 92


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 0869-8155 (Print)
ISSN 2686-701X (Online)
X